• Vooremaa

Eksperimendist harjumusest ja harjumusest elustiiliks :)

Sattusin nädal aega tagasi umbes teleri taga aeroobsetele trennikavadel ja nalja pärast mõtlesime endise kolleegiga, et teema eksperimendi – kas iseenda laiskusest ja ebatervetest toitumisharjumistest on võimalik lahti saada nädalajagu päevadega. Rohkema liikumise eesmärgiks sai see, et olgu mis on aga kooki ja kommi tahaks ilma süümekatega süüa 😀 ehk siis liikuda ja kulutada kaloreid rohkem kui endale toiduga siise süües.

Me jõudsime tulemuseni, mis meid ennastki üllatas. Positiivne oli see, et mida rohkem trenni tegid, seda rohkem energiat saime. Varem ammutasime kogu “energia” toidust. Pidevalt oli peal selline väsimus ja kummitasid peavalud, mille tekkepõhjuseid ei osanud arvata.Arvasin, et äkki on vedelikupuudus või midagi aga selgub, et oli hoopis liikumispuudus.

Ei saa salata, et oli päris raske ennast motiveerida, tegema läbi kavasid – kehale oli võõras, lihased jäid valusaks ja see “viitsimine” peas ei tulnud ka kohe järele sammudele, mis teleri ees maha tatsatud said. Oli üks päev vist, mil sai minimaalselt tehtud aga seeeest eile – täitsin oma eesmärgi: järjest 1 tund ja 45 minutit ilma pausideta kaasa teha. Homme astume kaalule ja vaatame, kas mõni koroona pekk on muutunud hoopis asjalikuks lihaseks 🙂 Lihaseid on tulnud juurde küll. Ja käsivars pole enam keedetud makaron 😀

Nädalaga saab eksperimendist sisse juurutada harjumuse küll – ja üllatus üllatus – see, mis seni on ka hea aga rohkem on parem! ehks siis, et terves kehas oleks terve vaim või vastupidi terve vaim terves kehas tahab keha veel rohkem ja rohkem liikuda ning aktiivne olla, sest energiat on päris palju….rääkimata paranenud mälust, keskendumisvõimsest ja enesekindlusest, et kuulates oma keha ja iseennast jõuab kaugemale kui kellegi teise programmi järgides.

Mida rohkem liigud ja tekib selline positiivne energia, siis on ka unekvaliteet palju parem, rääkimata sellest et saab palju parem voodisse ka- mitte ei loe hommikuni raamatut. Hea uni on üks saladus kulutamaks kaloreid. Teine on see, et magusat tarbi pigem päeva esimeses pooles aga pole hullu kui teed seda õhtul – sel juhul tee vaid pisut rohkem liikumist. Soovitan aeroobset treenimist. Söögiportsjonid hoia pigem väiksemad kui suuremad ja ära unusta juua vett ja süüa puuvilju.

Ja kuna mulle nagu täitsa meeldib, et päev on nagu loksunud paika taaskord uude rutiini, siis miks mitte võtta sellest eksperimendist kaasa positiivsed teadmised ja liita see igapäeva elustiiliks. Positiivne ja tervislik väike harjutus – kui oled koduse töö peal ja pead arvutis tegema palju tööd, siis kasuta lõunapaus ära üheks 35 minutiliseks treeninguks. Päevas 2×35 min tantsutreeningut pole ju väga palju palutud. Teed seda ju iseenda heaolu nimel. Tee parem trenni ja ausalt…söö normaalselt ja mõõdukalt just seda, mis sulle meeldib, mida su keha justselhetkel tahab ja pea meeles sa igaljuhul oled imeline ! 😉

Enda paremaks tundmiseks ei ole vaja kulutada aastas sadu eurosid kellegi teise koostatud toitumiskavade või programmide järgimisele. Ei ole tervislik minna saadetesse, kus tegeletakse sinu kalorite kulutamisele – milleks? Kogu võti parema enesetunde juurde on ikkagi sinu enda sees 🙂